Marketing- en zakelijke boeken


 marketing strategy books

De selectie van boeken is zo groot dat het erg moeilijk is om de 100% beste te bepalen, maar er is een mogelijkheid om een ​​lijst met onmisbare boeken samen te stellen. Ik maak een selectie op basis van mijn eigen ervaring en een beetje op basis van de aanbevelingen van beroemde marketeers. De meeste boeken die in de lijst worden gepresenteerd, zullen zeker helpen bij bedrijfsontwikkeling, het bouwen van de juiste marketingstrategie en het systematiseren van kennis, zoals in mijn geval gebeurde.

Marketing oorlogen. Door Jack Mourning en Al Rice

Een boek over marketing en bedrijfsontwikkeling van Jack Trout en Al Rice om mee te beginnen, vooral als je niet veel tijd hebt om te lezen. Het belangrijkste kenmerk van het boek zijn de uitstekende parallellen van marketing met het leger. Hoofdstuk voor hoofdstuk dompel je jezelf onder in de overwinningen en nederlagen van merken als IBM, Coca-Cola, General Motors en meer. Het boek is gebaseerd op voorbeelden uit de praktijken van transnationale en grote merken. De belangrijkste taak is om kennis goed aan te passen aan uw bedrijf. Als je na het lezen tenminste een paar regels kunt maken, bijvoorbeeld hoe je een leider aanvalt, hoe je een niche voor jezelf creëert of hoe je een product correct positioneert, is dit ongetwijfeld een succes. Het enige wat in het boek ontbreekt, zijn ontwikkelingsvoorbeelden voor kleine bedrijven.

Meer goede boeken van Jack Trout

Een van de beste boeken over marketing voor diegenen die willen leren van de fouten van anderen – ’22 onveranderlijke marketingwetten’. Het boek is erg dun, volledig zonder water, met slechts 100% voordeel. Allereerst helpt “22 onveranderlijke marketingwetten” om kennis te systematiseren, de tactieken van ‘s werelds toonaangevende bedrijven toe te passen op hun eigen ervaring.

Paarse koe. Door Seth Godin

Het werk van Seth Godin en zijn marketingadvies leren kennen is een must-have bij The Purple Cow. Dit is een van de beste boeken over marketing die ik heb gelezen, zelfs voordat talloze buitenlandse bestsellers massaal in het Russisch werden vertaald. Alle boeken van Seth Godin, evenals zijn blog, toespraken, zijn zo eenvoudig, overtuigend en nuttig dat er nooit meer vragen komen. In “Purple Cow” vindt u antwoorden op de vragen over hoe u een klant kunt winnen, wat u moet doen om hem te redden, hoe u producten kunt weergeven, hoe u uw paarse koe kunt maken of zoeken. De stijl van het schrijven van het boek lijkt meer op een verzameling materialen van de blog van Seth Godin. Dit is al het sap. Bekwame verhalen vertellen, prachtige en aangrijpende vergelijkingen, goede textuur, laten je praktisch hoofdstuk voor hoofdstuk slikken. Lees met een potlood. Er is een groot risico om te veel te benadrukken, maar het is de moeite waard om later terug te komen en met het boek te werken.

Hoe te zwemmen tussen haaien door Harvey McKay

Er is maar één persoon die niet alleen gemakkelijk klantgegevens kan verzamelen, structureren, maar ook competent kan gebruiken om zich voortdurend te ontwikkelen. Als u nog steeds niet weet wie uw klanten zijn, gaat 50% van uw inspanningen verloren. In How to Swim Among Sharks vindt u de Mackay 66-vragenlijst met in totaal 66 vragen. Als u voor elk van uw klanten dezelfde kunt krijgen en deze kunt invullen, bent u in de loop der jaren gegarandeerd succesvol in het bedrijfsleven. Harvey McKay leert u de interesses van klanten niet te vergeten, op tijd een reden voor een gesprek te kunnen vinden en competent een gesprek met een klant op te bouwen. Het boek is verdeeld in 69 lessen en 19 knopen. In de lessen deelt Harvey McKay zijn levensverhalen die hem hebben laten slagen, en de bundels bevatten de meest waardevolle informatie die je nodig hebt om te leren gebruiken. Hoe te zwemmen tussen haaien is verreweg een van de beste boeken over marketing in termen van het verzamelen en verstandig gebruiken van gegevens.

Goed naar geweldig. Goed tot geweldig door Jim Collins

Een goed bedrijf zijn is maar een klein onderdeel van een enorme uitdaging. Een geweldig bedrijf worden is het belangrijkste doel waar tientallen bedrijven in de wereld naar streven. Het boek Good to Great vat de resultaten samen van meer dan vijf jaar onderzoek bij 28 bedrijven. In feite bevatten de pagina’s de formule “Wat u moet doen om een ​​geweldig bedrijf te worden”. Het is gemakkelijk tussen de regels te lezen en op het eerste gezicht heel gemakkelijk uit te voeren. Maar met het voorbeeld van transnationale bedrijven laat Jim Collins zien hoe u groot kunt worden, concurrenten kunt inhalen en uw bedrijf kunt herstructureren. Een aantal voorbeelden in Good to Great worden gegeven aan leiders en managers die, terwijl ze aan het roer van het bedrijf stonden, moeilijke beslissingen namen die tot grote overwinningen leidden.

 Clients for Life van Carl Sewell & Paul Brown

Voor veel marketeers en leidinggevenden is dit boek al lang een desktop geworden. Door alleen met haar samen te werken en minimaal de helft toe te passen, weet u zeker dat uw bedrijf zich op een heel andere manier gaat ontwikkelen. Klanten voor het leven is een tutorial over het bouwen van een klantgericht bedrijf waar de klanttevredenheid niet in de hitlijsten staat en mond-tot-mondreclame 200% efficiënt is. De tips in het boek leren je hoe je het bedrijf op de juiste manier kunt verbeteren en vakkundig met klanten kunt samenwerken, zodat ze je nooit in een slecht humeur achterlaten. Elke pagina is doordrenkt met het concept ‘hoe beter u bent bij uw klanten, hoe meer geld ze u opleveren’. Om informatie beter te onthouden, zullen er na elk hoofdstuk trekjes zijn om te helpen consolideren wat u leest. “Klanten voor het leven” werd terecht niet alleen een bestseller, maar ook praktisch de bijbel voor veel autoverkopers (let op – het boek vertelt het verhaal van de ontwikkeling van een autoverkoopbedrijf in Amerika).

Marketing van A tot Z. 80 Concepten die elke manager moet kennen door Philip Kotler

Als kinderen les krijgen van ABC, dan krijgen marketeers les van de boeken van Philip Kotler. De 80 concepten die in het boek worden beschreven, worden perfect aangevuld met verschillende verhalen en feiten uit het leven van merken. Marketing van A tot Z is vooral nuttig als een kleine encyclopedie van voorbeelden en uitleg. Dit zijn de basisprincipes die je niet mag missen, vooral als je ambitieuze plannen hebt. Het is gemakkelijk te lezen, soms wordt het zelfs moeilijk, vooral als de definitie zelf al een lang verstreken fase van professionele activiteit is. Marketing A tot Z is het beste marketingboek om mee te beginnen. Dit zijn de basisprincipes en zonder deze, zoals u weet, is het moeilijk om verder te gaan. De tools waar Philip Kotler het over heeft, zijn al door veel bedrijven getest, maar zelfs deze 80 concepten bevatten iets waar voorheen niet op werd gelet.

Rework: Business Without Prejudice Door Jason Freud en David Heinemeier Hensson

Blader er eerst doorheen om van de foto’s te genieten. Niet alle zakenboeken bevatten zulke grappige plaatjes die ook relevant zijn. Rework: Business Without Prejudice is een boek voor nieuwe zakenmensen die niet om de regels geven. Ze maken geen plannen, maar gaan gewoon met de stroom mee, want nu is het winstgevend. Rework is een nieuwe manier van werken die totaal anders is dan normaal. Af en toe vallen de regels, strategieën en stijlen om een ​​bedrijf op te bouwen voor je neer. Nieuwe wereld – nieuwe regels, wat een compleet andere benadering van het werk en de ontwikkeling van het project betekent. Herwerken is een geweldige motivator, vooral als je depressief bent en niet weet wat je vervolgens moet doen, dan zal dit boek legendarische daden inspireren. Na het lezen van de eerste 10–20 pagina’s wordt de stijl van verhalen vertellen bepaald door het gezin, alsof je succesvolle vriend via papier advies geeft. Als je na het lezen van het boek nog steeds twijfelt en denkt dat je ideeën slecht zijn of je hebt niet genoeg geld om ze uit te voeren, dan is zaken niets voor jou. Om dit te begrijpen, moet u Rework: Business Without Prejudice lezen – het beste boek over moderne zaken en marketing voor kleine bedrijven.

De kunst van reclameboodschappen door Joseph Sugerman

Om reclame te laten werken, heb je een goede boodschap nodig, dus copywriting talent. Het boek gaat niet over nieuwe copywriters die doorslagkopieteksten verdoen en niemand denkt na over de juiste psychologische constructie van alinea’s. Bind alleen op symbolen. The Art of Writing Marketing Messages laat zien hoe copy echt geschreven moet worden, hoe het de lezer beïnvloedt en hoe de juiste woorden miljoenen dollars kunnen verkopen. Joseph Sugerman zal vaak praten over mailinglijsten, gedrukte advertenties en de technieken die hij decennialang heeft geprobeerd en getest. U leert wat een “gladde glijbaan” is en hoe u met de emoties van de koper kunt werken, zodat hij aan het einde van het lezen van de tekst uw product wil kopen. De regels van Joseph Sugerman werken nog steeds, wanneer gedrukte advertenties naar de achtergrond verdwijnen en teksten meestal worden voorbereid voor websites. Een van de beste boeken over traditionele marketing die nog steeds actueel is. Een must read voor jonge copywriters die niet met SEO-teksten werken, maar proberen verkoopteksten te schrijven.

influencer marketing hub instagram

https://marketingbook.shop/